De ce politica?

Incerc a raspunde la o intrebare pe care constant mi-o pun si pe care mi-o adreseaza familia, prietenii, si alte persoane care ma cunosc.
Eram in anul 2007 cand aveam primul meu contact cu institutiile politice, primul meu gand, primii mei prieteni cu aceleasi ganduri…Parlamentul European al Tinerilor(EYP Romania- un impuls, un motiv si o experienta de neuitat!).
Asa a inceput pasiunea mea pentru puterea legislativa, care s-a transformat in scurt timp in pasiunea pentru politica. O pasiune cu adevarat ciudata pentru un tanar de 18 ani. Atata timp cat te intereseaza comunitatea ta si iti doresti sa o ajuti, cel mai bine poti face acest lucru prin administratia publica, formata din demnitari dar si alesi. Din punct meu de vedere, cel mai rasplatitor si motivant job este cel pentru care ai fost ales, nu cel pentru care ai fost numit.
Politica este domeniul care ne afecteaza orice actiune a vietii noastre, fie in mod direct, dar mai ales in mod indirect, si chiar daca noi nu constientizam.
Politica este definita filozofic ca arta de a guverna. Si-a pierdut cu siguranta aceasta apreciere, cand vine vorba de opinia publica, dar nu trebuie sub nicio clipa sa reducem totul la coruptie, obscuritate si trafic de influenta. Pe langa ceea ce vedem in mass media, politica este facuta de oameni care au ales acest domeniu pentru a-si ajuta vecinii, pentru a rezolva probleme cu care se confrunta. Bunul politician trebuie sa fie un bun gospodar pentru a avea rezultate.
Daca toti am avea o atitudine de indiferenta sau mai rau, de inversunare, am ajunge din nou in starea de natura, fapt imposibil de relizat. Asa cum spune si mottoul blogului meu, „Una dintre cele mai mari pedepse pentru neimplicarea in viata politica este aceea de a ajunge sa fii condus de inferiorii tai”. O fraza spusa de Aristotel in Antichitate, care mi se pare mai actuala astazi ca niciodata, in conditiile in care cetatenii sunt nemultumiti de clasa politica, de calitatea politicienilor care ii reprezinta, sau ar trebui sa ii reprezinte.
Eu am simtit ca pot face mai mult pentru comunitatea mea, fapt pentru care am ales sa ma implic direct intr-un partid politic, deoarece partidele politice sunt asociatiile care reprezinta optiunile politice ale cetatenilor. In ultimii 2 ani am acumulat o experienta vasta pe care in alte conditii cu greu as fi acumulut-o. Si sunt inconjurata de alti tineri care isi doresc ca si mine sa realizeze dintr-o pozitie publica diverse lucruri benefice cetatenilor.
Datorita formarii mele teoretice si experientei acumulata, am pretentia sa fiu unul dintre cei care vor schimba perceptia despre politica, pentru ca nu voi fi doar inca unul dintr-o lista lunga de necunoscuti sustinuti de partide si atat, ci voi fi unul dintre cei cunoscuti pentru rezultatele obtinute in activitatea sa. Oamenii politici trebuie sa fie afiliati unor idei si principii politice, si in felul acesta am evita si traseismul politic atat de la moda in zilele acestea.

Published in: on 20 Aprilie 2012 at 20:53  Comments (2)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://teodorabrabete.wordpress.com/2012/04/20/de-ce-politica/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 comentariiLasă un comentariu

  1. politica este centru nevralgic al vietii noastre .poltica priveste viata noastra .de politica depinde viata noastra cotidiana si viitorul nostru .Personal consider ca acesta activitate de mare importanta publica trebuie practica de persoane cu un inalt simt moral si civic ,foarte dedicati comunitatilor pe care le preprezinta .Din acesta perspectiva ASANAREA CLASEI POLITICE este o necesitate stringenta .Romania are nevoie de o noua generatie de politcieni tineri studiosi si dedicati cu adevarat acestei profesii de inalta resposabilitate .Eu personal cred generatia noua de politcieni profesionisti de care atata nevoie Romania .
    Salut cu multa bucurie implicarea d tra in politica .Este nevoie de un suflu nou ,de noi mentalitati si de o noua prestatie care sa serveasca cu adevarat interesele natiunii.
    Va urez mult mult succes !!


Lasă un răspuns

