Primul meu vot!

Era inceputul verii lui 2008, un an important pentru mine-am devenit majora, mi-am luat permisul de conducere, ma pregateam pentru bac si facultate-si pentru faceam si alt lucru-votam pentru prima data. Pentru prima data am simtit ca parerea mea alaturi de a celorlalti va conta in alegerea reprezentantilor la nivelul autoritatilor locale. Sunt convinsa ca eu am fost o exceptie, probabil “de vina” erau si aspiratiile mele academice si simtul meu civic foarte dezvoltat.
La 4 ani dupa ma regasesc in aceeasi situatie…in vara sunt alegeri locale, si desi eu am mai avut ocazia sa votez la inca 3 scrutinuri electorale…alti adolescenti la fel ca si mine au acum acest drept pentru prima data. Nu m-am amagit nicio clipa ca vor gandi toti ca mine, dar am sperat pana in ultima clipa ca macar un sfert gandesc asa…
Se spune ca experienta traita ne face sa fim mai responsabili ; pai atunci nu avem ce pretentie sa avem la o generatie care nu a experimentat un regim in care votul era o obligatie si un simbol in acelasi timp, deoarece optiunile de vot ale cetatenilor erau ignorate complet. Se spune ca o cultura civica se invata, dar cum cand la scoala nu ni se vorbeste despre asta decat in clasa a 7° , iar mass media-sursa cea mai la indemana de informare-ne ofera informatii subiective?
Ce ne ramane de facut? Putem oare sa ne asteptam ca generatia tanara sa fie responsabila in aceste conditii? Eu inca cred ca da! In acest sens in primavara acestui an am demarat un proiect ambitios. Prima parte, cea mai simpla, am facut-o pe parcursul a doua saptamani, cat am tinut seminarii in fata elevilor din clasa a 12° de la liceele din sectorul 5. Ce a tinut de mine si colegii care au crezut in ideea mea s-a realizat. Acum urmeaza partea grea, si tine doar de ei…tinerii de 17-19 ani care anul acesta vor avea dreptul sa voteze pentru prima data. Oare ei vor constientiza ce efort minim trebuie sa depuna pentru a-si exprima un drept pentru care multi s-au luptat si au murit de-a lungul istoriei tarii noastre?
Politica e corupta, toti politicienii fura, oricum isi fac ei jocurile cum vor, nu ma intereseaza politica, oricum votul meu nu conteaza ! Acestea sunt unele dintre cele mai utilizate pretexte de tineri care adopta o atitudine de nepasare fata de politica. Nu ii acuz in prima faza si le inteleg dezamagirea, numai ca daca vrem sa contam trebuie sa ne implicam . Dar cei care intra in teren sunt cei care merita apreciati, pentru ca a critica este usor, a construi insa este mult mai greu. Citatul meu preferat, asa cum reiese si de pe blogul meu, ii apartine lui Platon si este laitmotivul implicarii mele : “Una dintre pedepsele pentru refuzul de a participa la viata politica este aceea de a ajunge sa fii condus de inferiorii tai!” Este un citat asupra caruia se poate medita, in special de cei care spun ca sunt dezamagiti de clasa politica. Sa nu uitam ca politicienii sunt alesi de noi, si sunt o reflectie a societatii, a acelei majoritati de 20-30% care decid la urne in mod constant.
Nu o sa reiau ceea ce am discutat la curs cu cei 1000 de elevi pe care i-am intalnit, ci doar o sa rezum astfel. Este usor sa afli cum sa votezi, unde si cand, este insa mai greu si mai important sa stii pe cine sa votezi. Sa iti exerciti acest drept si sa il incredintezi unui om care simti ca te reprezinta. De aceea le spuneam la seminar adolescentilor: “Inainte de a-ti da cu parerea, e bine sa fii informat!” Informatia este putere, dar ca sa ajungi la ea trebuie sa depui un efort, de cautare, de intelegere, de folosire a ei. Fiecare dintre noi trebuie sa inteleaga ca implicarea intr-un ong sau un partid politic nu reprezinta altceva decat asocierea unor oameni cu interese comune. Singuri nu reusim nimic tocmai pentru ca suntem parte a unei societati.
Va indemn sincer pe toti sa va duceti sa votati anul acesta, si sa va informati inainte pe ce candidat/partid veti aplica stampila!
• Pentru că votul nostru contează!
• Pentru că votul e cea mai simplă cale de a ne manifesta opiniile politice ;
• Pentru că suntem o parte a comunităţii în care trăim şi orice decizie care priveşte comunitatea ne priveşte şi pe noi ;
• Pentru că ne dorim ca interesele noastre să fie reprezentate odată cu ale celorlalţi ;
• Pentru că societatea va arăta în viitor aşa cum o construim noi acum!
Va astept sa interactionam pe grupul de facebook creat in acest sens „Votul meu conteaza! Nu-l voi irosi”

Published in: on 10 Aprilie 2012 at 23:37  Lasă un comentariu  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://teodorabrabete.wordpress.com/2012/04/10/primul-meu-vot/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

